duminică, 13 noiembrie 2011

un minut de realitate (87)


La doua zile dupa numarul maiestuos, pe 13.11.2011, Ponta infaptuieste paricidul politic lepadandu-l pe Geoana ca pe un urat, sa-i ia cheile. Motivul? A ajuns inaintea lui undeva, cum rusii in Iugoslavia inaintea fortelor nato, si si-a facut agenda particulera paralela cu el, care... "este Partidul"! Nastase nu crede ca "partidele care-şi devorează liderii câştigă respectul oamenilor" si condamna papusarii care nu-si asuma riscuri si beneficiaza de bataliile adevaratilor razboinici, aratandu-si concret dispretul pentru Vasile Dancu fiindca "l-a sustinut pe Geoana la presedintia partidului si tot el vrea sa-l dea afara."
Mircea Badea este contrariat ca romanii nu manifesta, sa-l apere macar unul din cele 5 milioane care l-au votat pe Geoana!
Ce-am invatat eu? Ca politica nu este un joc frumos, nici macar corect, si m-a cuprins neincrederea in ce vor face imberbii tineri (nu dupa reguli, ci dupa bunul plac) dupa ce vor ajunge in jurul sacului cu bani. Ma intreb ce devine PSD nu fara Geoana, ci fara Iliescu si Nastase?
Pe un balcon un strigaus, cu un mic imputinat in mana, danseaza un cantec la moda: "Toti dusmani mei sa moara/ te mai iert si-a 8-a oara..."
Nu-mi iert ca am uitat sa merg si astazi la premierile Festivalului de traditii, tinut a 2-a oara la Buzau. Am intalnit in ziua concursului cateva elemente care m-au incantat, dincolo de intalnirea cu inocenta, prilejuita de cei mici. In stanga am avut cantecul dat la maxim pe un balcon, si-n dreapta o usa cu intrare libera si sala aproape goala, dar plina de murmur duios.
Lincoln a eliberat sclavii iar batranii nostri pastreaza autenticul si-l elibereaza pe gurile copiilor. Alegerea celor mici este intre a avea si a fi; si sunt fericit ca se alege, la indemn, ultima cale. Ce ne vom face daca ne dispar si invatatorii?
Am vazut, din pacate, si batrani cantand mai tare decat concurentul, carora nu le ajungea microfonul, cum, cu mana in sold cineva a inlaturat copilul, de nu se mai vedea. Dar am vazut si cum profesorul s-a retras pe nesimtite din cantec si puiutul a ramas singur la microfon, semet si cu gura mare, cum isi asuma zborul ca, mai apoi, destinul. Dar atunci, exact atunci, organizatorul festivalului a vrut sa devina Paunescu sau Domozina, luandu-si un microfon in sala, neintelegand ( sau din prea mult suflet?) a murdarit albul afirmand: "Copilul este mai bun ca dv!" O batrana spunea "am venit sa va aratam ceva frumos!" si o alta, din satul lui Bute, izvor nesecat de autentic, ameninta incontinuu cu alta si alta nestemata. Si mi-am amintit atunci de steperistul Boiangle care murea intreband unde-i sunt pantofii? Romanca autentica a pasit cu greu pe scena, sprijinindu-se nu intr-un toiag, ci de o mladita vie de cantec romanesc si, asemeni unei sirene, m-a atras spre ape.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

nu facem atac la persoana